top of page
חיפוש

מה הקשר בין שוק ההון למצוינות תפעולית?

אין לראות באמור בפוסט זה משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות


כמשקיע שונא סיכון, אני זוכר את היום שבו בחנתי את האפשרות להיכנס לשוק ההון.

זו הייתה החלטה דרמטית עבורי, מכיוון ולא הכרתי לטעמי מספיק טוב את חוקי המשחק בשוק ההון.

מה שלמדתי, הוא שמשקיע שונא סיכון לא צריך להתייחס להשקעה בשוק ההון כמסחר קצר טווח אלא כהשקעה לטווח הארוך שמדלגת מעל התיקונים והנפילות.


הכוונה שלי בפוסט זה הוא להקביל את ההשקעה בשוק ההון למצוינות תפעולית / עסקית ולמצוינות בכלל.


ואיך זה קשור?

כשאנחנו מסתכלים על הגרפים של מדדים מרכזיים בשוק ההון ניתן לראות שיש תקופות של שפל ותקופות של פריחה אך לטווח הרחוק קו המגמה הוא מאד ברור והוא בעלייה לכן לרוב תקופות של ירידות מוגדרות כ"תיקון".

הדבר מייצג גם אותנו כאינדיבידואלים וגם כארגון.

בתקופה של היום בו אנחנו נכנסים להאטה בכלכלה ובשוק העבודה, פיטורים בענף ההייטק, התמודדות עם אינפלציה גלובלית והשפעות רבות על התעשייה כמעט בכל סקטור.

וכמו בשוק ההון ההבנה שהתקופה הזו היא "תיקון" מכניסה אותנו למצב בו אנחנו מאיטים רגע מהמרוץ ומדייקים את הכוונות והמטרות שלנו במצוינות אנו קוראים לזה "שיפור מתמיד".


ואיך זה בא לידי ביטוי?

📈 איתור וצמצום גורמי בזבוז (ייצור יתר, עיבוד יתר, פגומים וכו')

📈האצלת סמכויות והעצמה של העובדים בארגון

📈הטמעת מערכות ותהליכים ברורים לתקשורת, קבלת החלטות וניהול פרויקטים

📈הגדרות תפקיד ואחריות ברורות לכל עובד בארגון




על ידי התמקדות במצוינות תפעולית ובשיטות ארגוניות, עסקים יכולים לא רק לשרוד האטות כלכליות אלא גם להתחזק ותחרותיות יותר. זה דורש מחויבות לשיפור מתמיד ונכונות להסתגל לנסיבות משתנות.


מה הצעדים שאתם לקחתם לעבר השיפור המתמיד שלכם?


 
 
 

פוסטים אחרונים

הצג הכול
קריאות שירות – תתקדמו ל-monday Service

אם אתם עדיין מנהלים את קריאות השירות שלכם כמו בשנות התשעים - אתם מפסידים כסף והרבה!! תתקדמו ל-monday Service ותחסכו זמן, אנרגיה והמון כסף. רוצים לשמוע עוד? שימו עוקב והשאירו פרטים.

 
 
 
סיכום פגישות AI – למה אתם חייבים את זה

אתם מגיעים לפגישה כדי להקשיב, או כדי להקליד? ב-2026, לסכם פגישה ידנית זה כמו לנווט עם מפה מנייר. זה עובד, אבל למה לעבוד קשה? הכנתי לכם מדריך קצר (וישיר) למה ה-AI חייב להיכנס לזום שלכם, ואיך זה יחסוך ל

 
 
 
ה"יהיה בסדר" שורף לכם את העסק

ה"יהיה בסדר" שורף לכם את העסק (תרתי משמע). 🔥 בינינו? המם הזה הוא לא בדיחה, הוא תמונת מצב של לא מעט עסקים וארגונים בישראל. יש לנו נטייה לאומית להתגאות ביכולת האלתור שלנו. אנחנו מרגישים גיבורים כשאנחנו

 
 
 

תגובות


bottom of page